Pozycjonowanie organiczne SEO
SEO to skrót od angielskiego wyrażenia Search Engine Optimization, który oznacza po prostu optymalizację strony internetowej pod kątem wyszukiwarek internetowych, w tym przede wszystkim wyszukiwarki Google.
Dlaczego SEO jest tak ważne w sprzedaży
Działanie wyszukiwarek to nie czarna magia, rządzą tym określone zasady. Konsekwentne stosowanie się do tych zasad daje najlepsze efekty. Można zatem powiedzieć, że wszystko, co zamieszczasz na swojej stronie ma znaczenie w tym kontekście. A my mówimy: ważne jest też, JAK to robisz.
Sprzedając, chcesz opisać swój produkt lub usługę w samych superlatywach – aby klienci wiedzieli, że za Twoją ofertą stoi jakość. Najprościej zatem użyć przymiotników i przysłówków. „Znakomity”, „wygodny”, „wytrzymały”. Ale wyszukiwarki internetowe to nie ludzie i nie windują na pierwszą stronę tego, co zawiera jak najwięcej pozytywnych epitetów. O wiele ważniejsze są słowa kluczowe, trendy wyszukiwania oraz umiejętny opis każdego publikowanego fragmentu strony. To takie puzzle, w których wszystko powinno do siebie pasować – aby wyszukiwarka uznała ją za kompletną i chciała wyświetlić Twoją stronę na samym szczycie listy wyników.
Co to konkretnie znaczy: pozycjonowanie organiczne
Najprościej mówiąc – to pozycjonowanie bez nakładów na reklamę. Czyli takie budowanie treści na stronie i komponowanie jej składowych, aby strona wydawała się wyszukiwarce kompletnym źródłem informacji dla szukającego.
To prawda, że działania organiczne są trudniejsze niż płatna reklama. I choć nie odradzamy nikomu płatnego marketingu, jesteśmy zdania, że konsekwentne budowanie zasobów zgodnie z zasadami SEO to najlepsza inwestycja – długofalowa i stabilna.
Lubimy to porównywać do domowej imprezy. Owszem, można zamówić grupę statystów, dobrze im zapłacić, aby przyszli, tańczyli i uśmiechali się do siebie nawzajem. Ale można również zaprosić przyjaciół, z którymi mamy wspólną historię, mnóstwo tematów do obgadania i o których wiemy, przy jakiej muzyce lubią się bawić i co im smakuje.
Pozycjonowanie organiczne to proces budowania takich przyjaźni – z klientami i… wyszukiwarkami internetowymi.
Co oferujemy w ramach SEO
Na początek dostaniesz od nas podstawowe wskazówki. Myśl o swoim sklepie jako o całości, ale nie zaniedbuj żadnej „półki” – być może właśnie do niej w pierwszej kolejności trafi Twój potencjalny klient. SEO to regularna troska o to, co widoczne w witrynie internetowej i o to, co dzieje się „za kulisami”.
Wiemy, jak powinien wyglądać opis produktu lub usługi, czego unikać, jak dobierać słowa kluczowe – powiemy Ci o tym. Zadbamy również o to, aby oddany w Twoje ręce sklep internetowy stanowił stabilną konstrukcję. To już aspekty techniczne: kod, architektura strony, linkowanie.